page-header

İtiraz ve Şikayet Süreci

NİŞANTAŞI SEM’e ulaşan personel belgelendirme faaliyetleri kapsamında her türlü itiraz ve şikayet; TS EN ISO /IEC 17024 Uygunluk Değerlendirmesi-Personel Belgelendiren Kuruluşlar İçin Genel Şartlar Standardının 9.8 ve 9.9. maddesi, Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliğinin 6 maddesinin 1. fıkrasının “j” bendi ve SBD.RHB.004 Belgelendirme Kuruluşları İçin Yetkilendirme Kriterleri ve Uygulama Rehberinin 7. maddesi ve R30.01 Personel Belgelendirme Kuruluşlarının Akreditasyonuna Dair Rehberinin 10.4 maddesi kapsamında değerlendirilmektedir.

İtiraz ve şikayetler NİŞANTAŞI SEM’e telefon, e-posta veya web sitesi üzerinden (https://nisantasisem.voc-tester.com/itiraz-sikayet) iletilir. Sözel olarak iletilen şikayetlerde itiraz veya şikayeti karşılayan kişi tarafından aynı gün içerisinde İtiraz-Şikayet Formu doldurularak Kalite Yöneticisine iletilir. Kayıt işlemi sırasında mutlaka itiraz-şikayet sahibinin Adı-Soyadı, T.C. Kimlik No, Mobil Telefon Numarası ve e-posta adresi eksiksiz alınır.

Mesai saatleri içerisinde (08:00-17:00) alınan itiraz veya şikayetler için aynı gün, mesai saatleri dışında alınan itiraz veya şikayetler için ise ilk mesai gününde itiraz veya şikayetin işleme alındığına ilişkin bilgilendirme NİŞANTAŞI SEM Yazılımında yapılır.

İtiraz veya şikayetler; itiraz veya şikayete konu olmayan kişiler tarafından değerlendirilir.

İtirazlar

  • Başvuru sürecine ilişkin itirazlar; başvuruya ilişkin olumsuz değerlendirme sonucunun iletilmesi tarihinden itibaren 7 gün,
  • Sınav sürecine ilişkin itirazlar; sınav bitiş tarihinden itibaren 7 gün,
  • Sınav sonuçlarına ilişkin itirazlar sonuçların açıklanması tarihi itibariyle 7 gün,
  • Belgelendirme kararına ilişkin itirazlar ise bildirim tarihinden itibaren 7 gün içerisinde NİŞANTAŞI SEM’e iletilmelidir.

Başvuruya ilişkin itirazlar; Kalite Yöneticisi tarafından, sınav ve belgelendirme kararına ilişkin yapılan itirazlar ise itiraza konu olmayan ve ilgili ulusal yeterlilikte belirtilen değerlendirici ölçütlerini sağlayan kişiler tarafından değerlendirilir. Sınav ve belgelendirme kararına ilişkin yapılan itirazlar sınav evrakları ve kamera kaydı üzerinden yapılacak inceleme ile değerlendirilir.

İtiraz değerlendirme sonucu itirazın geldiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde itiraz sahibine iletilir. İtiraz sözlü, telefon veya e-posta ile iletilmiş ise e-posta ile geri dönüş sağlanır.

Şikayetler

Sınav ve belgelendirme sürecine ve/veya çalışana ilişkin şikayetlerin NİŞANTAŞI SEM’e iletiminde herhangi bir süre kısıtı bulunmamaktadır.

Belgelendirilmiş kişi hakkında yapılan şikayetlerde; şikayet konusu hakkında geçerli bir kanıt talep edilir. Doğrulanamayan bilgi veya belgeler olması durumunda herhangi bir işlem yapılmaz.

Şikayetler; şikayete konu olmayan kişiler tarafından değerlendirilir.

Şikayet değerlendirme sonucu şikayetin geldiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde şikayet sahibine iletilir. Şikayet sözlü, telefon veya e-posta ile iletilmiş ise e-posta ile geri dönüş sağlanır.

Çözüme Kavuşmayan itiraz ve/veya Şikayetler

NİŞANTAŞI SEM’e ulaşan ve değerlendirme sonucu çözüme kavuşmayan itiraz ve/veya şikayetlerin mevcudiyeti durumunda n itirazın iletildiği tarihten itibaren 15 iş günü içerisinde İtiraz-Şikayet Komitesinin toplanması ve değerlendirme yapması sağlanır. Komisyonun toplanmasını gerektiren itiraz ve şikayetlerle ilgili itiraz veya şikâyet sahibine geri dönüş süresi 30 (otuz) günü geçmeyecektir.

İtiraz veya şikayet sahibi komiteden gelen olumsuz görüş doğrultusunda yargı yoluna başvurabilir.

Back to top of page